PROJEMİZ HAKKINDA


 Bireyin mantıklı düşünmesini sağlayan bir sistem olarak kabul edilen matematik, insan yaşamında önemli bir yere sahiptir. Matematik öğretiminin temel amacı; kişiye günlük hayatın gerektirdiği matematiksel becerileri kazandırmak, problem çözmeyi öğretmek ve olayları problem çözme yaklaşımı içinde değerlendiren bir düşünce şekli kazandırmaktır. Bu amacı gerçekleştirirken, öğrencilerin matematik ile ilgili düşünceleri ve matematiğe bakış açısı çok önemlidir.

           Bireyin matematik hakkındaki düşünceleri, onun matematiği nasıl öğrendiği ile doğrudan alakalıdır. Bu nedenle öğrencilerin matematiksel başarısında, matematik öğretimi için benimsenen yöntem çok önemlidir. Öğrencilerin matematiğin eğlenceli ve zevkli yönünü keşfetmelerini, onların derse aktif katılımlarını ve tartışma ortamları yaratarak onların daha anlamlı  öğrenmelerini  sağlayabilecek  görsel  araçların  kullanımı  da önemlidir. Bu araçlardan biri de karikatürlerdir. Tüm bahsedilen bu temel fikirden yola çıkarak oluşturduğumuz projemizin amacı  öğrencilerin yaratıcılıklarını kullanarak matematik öğrenme süreçlerini karikatürlerle eğlenceli hale getirmektir.

    Mathematics, which is accepted as a system that enables the individual to think logically, has an important place in human life.  The goal of teaching mathematics is to teach the person the mathematical skills required by daily life, to teach problem solving, and to provide a way of thinking that evaluates events in a problem solving approach. To achieve this goal, students' thoughts and perspectives on mathematics are very important.

           The individual's thoughts on mathematics are directly related to how he / she learns mathematics. For this reason, the preferred method while teaching mathematics is very important in the mathematical success of students. It is also important to use visual tools that will enable students to discover the fun and enjoyable side of mathematics, their active participation in the lesson, and enable them to learn more meaningfully by creating discussion environments. One of these tools is comics. The aim of this project, which we have created based on this basic idea mentioned above, is that students will make their learning process of mathematics fun with comics by using their creativity.

 Projemizde hedeflenen noktalar;

Öğrencilerin matematik öğrenme süreçlerini eğlenceli hale getirip anlamlı öğrenmeler oluşturmak. Öğrencilerin yaratıcılıklarını, problem çözme becerilerini karikatürler yardımıyla geliştirmektir.

Matematik kaygısı ve olumsuz ön yargıları olan öğrencilerin bu tutumlarında anlamlı farklılıklar oluşturmaktır. 

Targeted points on our project:

To create meaningful learning by making students' math learning processes fun. 

To improve students' creativity and problem solving skills with the help of comics.

To create positive differences in these attitudes of students with math anxiety and prejudices on math.

 ÇALIŞMA SÜRECİ TAKVİMİ

ARALIK AYI ÇALIŞMALARI

  1. 1.Hafta =  Ortaklar ile tanışma webinarı ve görev dağılımının yapılması
  2. 2.Hafta =    Veli bilgilendirmesi ve izin dilekçelerinin toplanması, her okul öğrenci tanışma toplantıları yapılması
  3. 3.Hafta = Öğrenci ve öğretmen ön testlerinin uygulanması, Projeye ait afiş ve logo tasarımlarının hazırlanması ve seçimi ( Son teslim tarihi 20 aralık 2020)
  4. 4.Hafta= Tüm öğrenciler tanışma webinarı, Her okulun dijital panolarının hazırlanması
  5. 5.Hafta= Tüm ortaklar ile birlikte web 2.0 araçlarıyla yeni yıl takvimi oluşturulması (Son teslim tarihi 30 aralık 2020)

 

 

OCAK AYI ÇALIŞMALARI

  1. 1.Hafta = Öğrencilerin  matematik ve yeni yıl temalı karikatürler oluşturması
  2. 2.Hafta= Öğrencilerin  Enerji tasarrufu haftasında matematiksel karikatürler oluşturması
  3. 3.Hafta = Her ortak okulun ünlü bir matematikçi seçerek karikatür oluşturması
  4. 4.Hafta= 27 ocak Euler Sayısı günü kapsamında ortak okullar ile işbirliği yapılarak matematik karikatürleri oluşturulması

 

ŞUBAT AYI ÇALIŞMALARI

  1. 1.Hafta = Okulların kendi içinde matematik karikatürleri yarışmasının düzenlenmesi
  2. 2.Hafta= Ortakların karikatürlerinden oluşan e-kitap oluşturulması
  3. 3.Hafta= Son testlerin uygulanması
  4. 4.Hafta = Ortaklar arası kapanış ve değerlendirme webinarı

 

 

 

DECEMBER

Week 1 = Webinar of getting acquainted with partners and distribution of tasks

Week 2 = Informing parents and getting permission petitions, holding meetings which enable the students from each school to get acquainted with each other

Week 3 = Application of students and teachers pre-tests, preparation and selection of poster and logo designs of the project (Deadline 20 December 2020)

Week 4 = Webinar of getting acquainted with all students, preparing digital boards of each school

Week 5 = Making new year schedule with all partners by using web 2.0 tools (Deadline 30 December 2020)

 

JANUARY

Week 1 = Students’ creating comics themed math and New Year 

Week 2 = Students’ creating mathematical comics during the Energy Conservation Week

Week 3 = Each partner school’s choosing a famous mathematician and creating their comics 

Week 4 = Creating mathematical cartoons including Euler's Day on January 27th by collarabation among partners.

 

 

FEBRUARY

Week 1 = Organization of the mathematics cartoon competition for each school's own student

Week 2 = Creating an e-book consisting of cartoons of the partners

Week 3 = Application of post-tests

Week 4 = Closing and evaluation webinar between partners

 


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder